Waarom worden pakbonnen dubbel afgedrukt (Exact)?

Volgen

Het kan voorkomen dat, ondanks dat in BOXwise ingesteld staat dat pakbonnen maar één keer afgedrukt moeten worden, er toch meerdere pakbonnen uit de printer komen. Hoe kan dat?

De kans is groot dat dit wordt veroorzaakt doordat zowel BOXwise als Exact een pakbon afdrukt. Om dit te voorkomen dient er in Exact een Null printer ingesteld te worden voor de pakbonnen. Voer de volgende stappen uit om dit in te stellen:

  1. Log in op de BOXwise server met dezelfde gebruiker als waar de BOXwise service onder draait
  2. Open Exact
  3. Open het menu met de menuknop linksboven (zie afbeelding)
  4. Ga naar Printer > Printer settings
  5. Stel bij Specifiek de Null printer in.

Indien er nog geen Null printer op de server aanwezig is, dan dient deze eerst geïnstalleerd te worden.

 


Afbeelding: Exact menu

 


Afbeelding: Exact printer settings

 

Waarom is het niet verstandig om de printerinstelling op Standaardprinter i.p.v. Specifiek in te stellen?

Indien de instelling in Exact op Standaardprinter staat, dan wordt de standaardprinter van  de server gebruikt om de documenten af te drukken. Als deze niet op de Null printer ingesteld staat, dan worden de pakbonnen dus alsnog dubbel afgedrukt.

Ook het inloggen via een Remote Desktop Connectie kan gevaarlijk zijn. Als daarbij het vinkje Printers aan staat, dan wordt namelijk de lokale standaardprinter van de gebruiker meegenomen naar de server. Dit kan de standaard ingestelde Null printer op de server overschrijven.

 


Afbeelding: Remote desktop printers delen setting

Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen