Er worden geen labels of pakbonnen meer afgedrukt. Wat moet ik doen?

Volgen

Het kan voorkomen dat de printer geen label of pakbon meer uitprint. Dit kan door veel verschillende factoren worden veroorzaakt. Daarom zijn er een aantal snelle controlepunten opgesteld die u kunt nalopen, voordat u Trancon benaderd. Let op dat er voor sommige stappen toegang tot de server nodig is waarop BOXwise is geïnstalleerd.

Zet altijd als eerst de printer een aantal seconde uit en daarna weer aan (aan/uit knop gebruiken, niet de stekker uit het stopcontact halen!). In de meeste gevallen lost dit alle problemen op!

 

Controlepunten

Eerste analyse

  1. Kreeg men in BOXwise een foutmelding op het moment dat er een document uitgeprint hoorde te worden? Zo ja, probeer eerst aan de hand van de melding het probleem op te lossen.
     – Neem contact op met Trancon indien de foutmelding niet duidelijk is
  2. Staat de printer op pauze (PAUSE knop)? Zo ja, haal de printer van pauze af door nogmaals op PAUSE te drukken.
  3. Staat de printer aan en zitten de stekkers er goed in? Zo niet, zet de printer aan met de aan/uit knop.


Printerproblemen oplossen

  1. Probeer een testprintje naar de desbetreffende printer te sturen. Doe dit vanaf de BOXwise server met de Windows gebruiker waaronder de BOXwise service draait. Ga door naar controlepunt 3 als ook het testprintje niet wordt afgedrukt.

    Komt er wel een testprintje uit? Bekijk dan de BOXwise printerinstellingen. Klik hier om te zien waar de printers allemaal ingesteld moet zijn
    Indien de instellingen juist staan ingesteld, neem dan contact op met Trancon.

  2. Staat de printer tussen de lijst met printers op de server waarop BOXwise draait? Het is ook mogelijk dat de printer in de lijst op status offline staat (doorzichtig grijs logo).




  3. Voer een herstart uit van de Print Spooler op de server. Zoek op de server naar “Services” om de Print Spooler te vinden. In veel gevallen lost dit het probleem op. Klik op het zwarte blokje om de Print Spooler te stoppen. Herstart vervolgens de Print Spooler door op het pijltje naast het zwarte blokje te klikken.




  4. Via de printers kunnen de printer configuratiegegevens te laten afdrukken. Op de Citizen labelprinter kan dit worden gedaan door op het kleine zwarte knopje op de achterkant van de printer te drukken. Er wordt nu een label afgedrukt met daarop een IP adres. Komt dit overeen met het IP adres van de printer?

    Klik met de rechtermuisknop op bij de desbetreffende printer op “Printer Properties” en selecteer “Ports”, zoals op de onderstaande afbeelding. Hier zijn alle IP adressen van de printers te zien.




  5. Zet de printer terug op de fabrieksinstellingen. Over het herstellen van de fabrieksinstellingen van de Citizen labelprinter hebben wij een artikel geschreven. Lees hier hoe u een Citizen printer kan herstellen naar de fabrieksinstellingen.

Als alle bovenstaande controles en acties niet hebben geholpen, dan kan er contact opgenomen worden met Trancon. Vervolgens kan er worden vastgesteld hoe het probleem kan worden opgelost of dat de printer wellicht naar de fabriek gestuurd dient te worden.

 

Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 2
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen