Wat te doen met de foutmelding: "Er is niet genoeg voorraad"

Volgen

Het kan gebeuren dat er bij het verwerken van een zending een foutmelding optreedt dat er niet genoeg voorraad is. Deze melding kan er dan als volgt uitzien:


 

Hieronder beschrijven we welke stappen u kunt nemen om dit probleem op te lossen. 

 

Oplossing

Stap 1: Controleer of de voorraad is afboekt (zie werkwijze hieronder)

Stap 2: Controleer of de desbetreffende order verwerkt is in het ERP systeem.
Als de order reeds is verwerkt waarna een foutmelding is opgetreden, en de voorraadsynchronisatie heeft gedraaid, dan kan deze situatie ook ontstaan.

 

Indien de voorraad van de gehele order is afgeboekt en de order is verwerkt:
  1. Gebruik de Skip order button in de Admin Zone om de order te skippen (lees meer)
  2. Verwerk de order nogmaals in BOXwise
  3. De verwerking naar het ERP systeem wordt nu niet nogmaals gedaan, de zending wordt wel afgehandeld in BOXwise.

 

Indien de voorraad van één of meerdere artikelen te kort is en de order nog niet is verwerkt:
  • Optie 1: Pak de ingepakte artikelen uit, verwijder de batch en maak een nieuwe batch voor de order.
  • Optie 2: Zoek uit welke artikelen te weinig voorraad hebben en verplaats de artikelen vanaf een andere locatie naar de locatie van waar ze geleverd worden.
  • Optie 3: Pak de desbetreffende artikelen uit en verwerk de resterende artikelen. Voor de artikelen die niet zijn verwerkt kan het magazijn later actie op ondernemen door de voorgaande opties uit te voeren.

 

Controleren van de voorraad in BOXwise

Het controleren van de voorraadposities in BOXwise kan op verschillende manieren. Hieronder wordt dit beschreven.

 

Via de Management Portal
  1. Log in op de Management Portal
  2. Open het menu "Stock information" > "Stock"
  3. Zoek het desbetreffende artikel op en controleer de voorraad:

Touch applicatie
  1. Log in op de Touch applicatie
  2. Klik op "Artikelinfo"
  3. Zoek het desbetreffende artikel op
  4. Klik op "Details"
  5. Klik op "Voorraad"

​ 

 

Mobile applicatie
  1. Log in op de Mobile applicatie
  2. Open het menu "Artikel Informatie"
  3. Scan het artikel of voer handmatig een artikelcode in
  4. Details van het artikel wordt getoond met daarin het totaal aan voorraad en totaal gealloceerde voorraad
  5. Druk op F2 (Advanced) > F2 (Stock)
  6. Per locatie wordt de voorraad getoond:

​ ​
(Een ster ( * ) voor de locatie geeft aan dat het een standaard locatie binnen het magazijn is)

In dit geval is er geen voorraad meer voor dit artikel op de aangegeven locatie. Een aantal oorzaken zijn mogelijk:

  • Voorraad in het ERP is bijgewerkt (overslag, telling, levering)
  • Er is een telling uitgevoerd via BOXwise


Bij normaal gebruik van BOXwise kan deze situatie niet ontstaan. Als er eenmaal voorraad is gereserveerd voor batches (allocaties), dan zijn er diverse controles aanwezig die ervoor zorgen dat de voorraad niet kan worden gewijzigd zolang er nog allocaties op staan. Uitzondering hierop zijn tellingen die via BOXwise worden gedaan, maar dan is er procedureel is mis (tellingen verrichten wanneer er goederenstromen plaatsvinden is niet verstandig).

In een normale situatie ziet het voorraadoverzicht er als volgt uit:​



In de kolom "Allocations" staat het aantal gealloceerd met een icoontje waarop geklikt kan worden. Hiermee wordt een schermpje geopend waarin staat voor welke batch het artikel is gealloceerd:



Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen