Wanneer gebruikt u de Skip order functionaliteit?

Volgen

Het probleem

Na het inpakken van de artikelen in het inpakscherm start u de verwerking van de order. Op dat moment geeft BOXwise een seintje aan het ERP systeem (Exact, Afas etc.) dat de ingepakte artikelen verwerkt moeten worden op de order. Met andere woorden, deze artikelen worden geleverd in de order en er worden pakbonregels voor gegenereerd.

Tijdens deze verwerking kan er soms iets mis gaan, dit kan met van alles te maken hebben. Meestal wordt dit veroorzaakt door externe zaken die op de server plaats vinden.

Als er iets mis gaat, dan kan de volgende situatie optreden:

  • Orderregels verwerkt in ERP systeem
  • Batch staat in BOXwise nog open, er treedt een foutmelding op (b.v. een time-out)

In deze situatie zal de inpakker altijd nogmaals proberen om de batch te verwerken, de batch staat immers nog open waardoor de inpakker zal denken dat hij nog verwerkt moet worden. Wanneer dat gebeurt zal er een nieuwe foutmelding optreden. Vaak is dat één van de volgende twee foutmeldingen:

Order already Processed

18-07-2016 11:15:48 => Wms.RemotingObjects.RemotingException: Fatal Error occurred in FullFillment.Prepare(), Message: Start: Order already Processed.

Qty exceeds qty ordered

19-07-2016 16:35:49 => TranCon.Exact.Globe2003.InteropWrappers.ExactFatalException: FulFill(), lines with itemcode `L34998` could not be totally fulfilled (qty exceeds qty ordered).

 

De oplossing

Om de batch toch verwerkt te krijgen in BOXwise zal bij het opnieuw proberen te verwerken van de batch aangegeven moeten worden dat de order niet opnieuw verwerkt moet worden in het ERP systeem. Daar gebruiken we de Skip order button voor.

Voer de volgende stappen uit om een order te skippen:

  1. Controleer of de order daadwerkelijk geleverd is in het ERP systeem
  2. Log in in de management portal
  3. Ga naar de Admin Zone, alleen in die zone is de Skip Order button beschikbaar
  4. Ga naar Outbound > Orders > Batches
  5. Klik de betreffende batch aan
  6. Klap de mapjes aan de rechter kant uit totdat je de orders ziet
  7. Klik op de order die geskipped moet worden, druk vervolgens op de Skip order button
  8. Na stap 7 zal er geen melding verschijnen, dat betekent dus niet dat het niet gelukt is
  9. Start de verwerking opnieuw vanuit de client (mobile of touch pc)

Let op, na het gebruik van Skip order bent u zelf verantwoordelijk voor het controleren of de artikelen juist gefactureerd worden. 

 

Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen