Orderstatus (wijzigen)

Volgen

Binnen CARTwise krijgen orders een status mee, de statussen zijn als volgt: 

Orderstatus Status
Nieuwe order (1.0) Deze order bevindt zich nog in het winkelproces. Nog niet naar afronden gegaan.
Betaling onzeker (Ogone) (1.5) In dit geval heeft de klant er voor gekozen via Ogone (Ingenico) te betalen. CARTwise heeft echter geen terugkoppeling ontvangen vanuit Ogone. Controleer deze betaling in de beheeromgeving van Ogone. 
Fout bij terugkoppeling (Ogone) (1.6) Er heeft zich een fout voorgedaan, waarvan de reden niet bekend is. Dit is een algemene melding van Ingenico.
Betaald bedrag wijkt af (Ogone) (1.7) Het betaalde bedrag komt niet overeen met het order totaalbedrag.
Order klaar voor verwerking (2.0) Deze order is door de klant afgerond, en wacht tot de synchronisatie hem doorzet naar het ERP Systeem.
Order verwerkt (3.0) Order is door de synchronisatie opgepakt, en verwerkt naar het ERP.
Fout tijdens orderverking (4.0) De order wordt door het ERP systeem niet geaccepteerd, dit kan legio redenen hebben. Bijvoorbeeld een geblokkeerde debiteur, een overschreden kredietlimiet of een foutief contactpersoon.
Fout bij orderinvoer via de API (5.0) De order wordt door de CARTwise API niet geaccepteerd.
Order klaar voor verwijderen (99.0) Verwijderde orders, deze blijven wél in de Database bestaan.

Wanneer een order een foutstatus krijgt, zoals bijvoorbeeld 'Betaling onzeker' kunt u deze status eenvoudig aanpassen. 

  1. In de beheeromgeving, kiest u voor orders en dan nogmaals orders.
  2. Filter op de gewenste orderstatus, of op het gewenste ordernummer
  3. In de lijst met resultaten selecteert u de betreffende order en klikt u met de linkermuisknop op 'Wijzig' een nieuw menu verschijnt:

    Kies hier voor de gewenste status, bijvoorbeeld: 'Order klaar voor verwerking'.
  4. In dit geval zal de order door de synchronisatie worden opgepakt en naar het ERP systeem worden verwerkt. 

 

 

 

 

 

Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen