Afrondingsverschillen in orders in Exact

Volgen

Met enige regelmaat krijgen wij vragen over afrondingsverschillen in orders welke in CARTwise zijn aangemaakt. 

Inmiddels is duidelijk waardoor deze afrondingsverschillen ontstaan:

Exact heeft naast de mogelijkheid om handmatig orders in te voeren
(via Orders -> Invoeren verkooporder) ook een koppeling die het mogelijk maakt voor software van derde partijen (zoals CARTwise) om orders aan te maken.
Deze koppeling wordt door Exact de SDK genoemd.

We hebben geconstateerd dat er in sommige gevallen verschillen optreden
tussen de kortingspercentages die middels de handmatige invoer tot stand komen en kortingspercentages bij artikelen die via de SDK zijn aangemaakt.

Het resultaat hiervan is dat er in sommige gevallen afrondingsverschillen ontstaan op orderregelniveau.

Helaas ligt de oplossing voor deze problematiek buiten het bereik van Trancon.
Het gaat hier om een technische kwestie in de software van Exact.

De workaround voor orders die worden aangemaakt via de SDK (en afrondings-verschillen vertonen) is het handmatig aanpassen van de orderregel in Exact.

We gaan er vanuit dat Exact op termijn middels nieuwe releases van de SDK hier een oplossing voor biedt.

U kunt uiteraard altijd contact opnemen met uw Exact consultant over deze problematiek.

Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen