Transsmart: Wat te doen met foutmelding "Foutcode 28 - Zone leeg"?

Volgen

Deze foutmelding kan twee oorzaken hebben:

  1. Het adres is onjuist ingevuld.
  2. De zone maakt geen deel uit van uw contract met de transporteur.

 

1. Onjuist adres

Op basis van het ingegeven adres wordt er een zone bepaald door de transporteur. Als er een fout adres is ingevuld kan de zone niet gevonden worden door de transporteur.
Veel voorkomende fouten in adressen zijn o.a.:

  • Er wordt een B- ingevuld in de postcode van een Belgisch adres. De postcode moet zonder B- ingevuld worden.
  • Er wordt een L- ingevuld in de postcode van een Luxemburgs adres. De postcode moet zonder L- ingevuld worden.

 

2. Buiten contract

Het kan zo zijn dat de zone waar het pakket naar toe gestuurd wordt niet binnen het contract met de transporteur valt. In dat geval dient het contract aangepast te worden.

Acties:

  1. Controleer eerst of het adres helemaal goed is ingevuld.
  2. Als het adres goed is ingevuld maar de foutmelding niet verdwijnt, maak dan een printscreen van uw foutmelding en een printscreen van het afleveradres.
  3. Stuur de twee printscreens naar BOXwisesupport@trancon.nl.
  4. Uw probleem wordt opgepakt door TranCon.

Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen