Het ontvangen van RMA orders

Volgen

RMA (Return Merchandise Authorization) orders zijn orders die retour bij de klant vandaan komen. Voordat de artikelen retour gestuurd mogen worden, dienen klanten aan te geven dat ze die artikelen retour gaan sturen. Op dat moment maakt u een RMA order aan in het ERP systeem.

Als de artikelen vervolgens fysiek aan komen in het magazijn, dan kan er op basis van de geregistreerde RMA order gecontroleerd worden of de juiste artikelen retour zijn gestuurd. Dit kan gedaan worden met BOXwise en kan zowel op de Touch applicatie als op de Handterminal applicatie.

Hieronder staat uitgelegd hoe u met RMA orders omgaat met BOXwise in combinatie met het ERP systeem.

 

RMA Orders invoeren in Exact Globe

In Exact Globe is een aparte menu functie beschikbaar voor RMA orders. Volg de onderstaande stappen om een RMA order in te voeren in Exact Globe.

  1. Ga naar Order > Invoer > RMA orders.
  2. Druk op de knop Nieuw om een nieuwe RMA order aan te maken.
  3. Voer de velden van de RMA order in.

 

RMA Orders invoeren in Afas Profit

In Afas Profit is geen aparte functie voor het invoeren van RMA orders. Een RMA order is in Profit niks anders dan een negatieve verkooporder.

  1. Ga naar Startmenu > Logistiek > Verkoopproces > Verkooporder.
  2. Klik op Nieuw.
  3. Selecteer eventueel de boekingslay-out als er meerdere boekingslay-outs aanwezig zijn.
  4. Vul de gegevens van de verkooporder in. Voer negatieve aantallen in voor de artikelen die retour komen.

 

Als de artikelen van de RMA order binnenkomen in het magazijn, dan moet deze worden gecontroleerd a.d.h.v. de RMA order. Dit kan gedaan worden met zowel de handterminal als de touch applicatie.

 

RMA Orders ontvangen met de BOXwise handterminal applicatie

Hoofdmenu > Inkomend > RMA Ontvangen

  1. Ga via het Hoofdmenu naar Inkomend.
  2. Klik op RMA Ontvangen.
  3. Selecteer het magazijn waar de ontvangen RMA orders zich bevinden.
  4. U ziet vervolgens een overzicht van klanten waarvan nog RMA orders ontvangen moeten worden. Selecteer de gewenste klant en druk op de Select button.
  5. Het volgende overzicht toont een lijst van RMA orders voor de geselecteerde klant. Selecteer de order en druk op de Select button.
  6. Vervolgens ziet u een overzicht met de artikelen die verwacht worden. Verifieer elke regel met een barcodescan of selecteer de regel en druk op de Select button.
  7. Geef het aantal in dat wordt ontvangen en druk op de OK button.
  8. U kunt de ontvangst definitief maken door op Process button te drukken.

 
     

RMA Orders ontvangen met de BOXwise touch applicatie

Hoofdmenu > Ontvangen > Retouren

  1. Klik in het hoofdmenu op de knop Ontvangen en vervolgens Retouren.
  2. Selecteer het magazijn waarin de retour gekomen producten worden opgeslagen.
  3. Rechtsboven in het scherm staan twee buttons voor het type retour. Voor een retour ontvangst o.b.v. een RMA order selecteert u type RMA.
  4. Alle RMA orders die nog open staan in het ERP systeem worden als kaartje getoond onder de filter. De orders worden gegroepeerd per verkooprelatie.
  5. Druk op het kaartje met de betreffende RMA order die u wilt ontvangen.
  6. Vervolgens komt u in het scherm waar u de artikelen kunt opgeven die u wilt ontvangen. Dit zijn de artikelen die in de RMA order staan genoteerd.
  7. Scan de artikelen die u heeft ontvangen en geef het aantal per artikel op.
  8. Als laatst drukt op Afronden en Start.

 
  

  

  

Nadat de RMA orders zijn binnen geboekt worden de artikelen op een locatie gelegd:

  • Bij Exact Globe gebruikers worden de artikelen op de standaard ontvangstlocatie gelegd.
  • Bij Afas Profit gebruikers worden de artikelen op de standaard locatie van het artikel gelegd.

Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen