Een SSL certificaat aanvragen voor uw website

Volgen

 

Wat is een SSL Certificaat?
Een SSL-verbinding is een gecodeerde verbinding tussen de server waarop de website of webshop staat en bezoeker. Een SSL-verbinding kunt u eenvoudig herkennen aan de URL (https://domein.nl). Daarnaast geeft een goede browser ook aan dat de lijn beveiligd is door middel van een klein slotje voor de URL of een groene balk (zoals in de afbeelding rechtsboven).

Klik hier voor meer informatie over SSL Certificaten.

Jouw website of webshop beveiligen met SSL?

Welke stappen dien je hierin te nemen en wat kan Trancon hierin betekenen?

Trancon levert zelf geen SSL certificaten aan. Wij kunnen wel een kleine rol spelen in het aanvraag en installatieproces. Trancon levert een CSR bestand en private key aan, en indien gewenst installeren wij het certificaat na oplevering. 

Voor het aanvragen van SSL certificaten maakt Trancon gebruik van de diensten van Xolphin, zie https://www.sslcertificaten.nl voor hun aanbod. 

 

Stap 1 - Bepaal welk type certificaat gewenst is.

 a) Keuze: Domein, Organisatie of Uitgebreide validatieScreen_Shot_2017-08-03_at_13.55.30.png

Domein: Hier controleert de certificaatautoriteit (CA) het recht van de aanvrager om een specifieke domeinnaam te gebruiken. De identiteit van het bedrijf wordt niet gecontroleerd en er wordt enkel informatie over de encryptie weergegeven in de adresbalk. 

Organisatie validatie: Hier controleert de certificaatautoriteit (CA) het recht van de aanvrager om een specifieke domeinnaam te gebruiken daarnaast voert ze een validatie van het bedrijf uit. Aanvullende gevalideerde bedrijfsgegevens worden weergegeven aan klanten wanneer ze op het Site Seal in de adresbalk klikken. Dit geeft hen meer inzicht over wie er achter de site zit en biedt meer vertrouwen.

Extended Validation: Hier controleert de certificaatautoriteit (CA) het recht van de aanvrager om een specifieke domeinnaam te gebruiken daarnaast voert ze een GRONDIGE validatie van het bedrijf uit. De uitgifteprocedure van EV SSL-certificaten is strikt vastgelegd in de EV-richtlijnen, zoals formeel goedgekeurd door het CA/Browser Forum in 2007, met daarin alle vereiste stappen die een CA moet volgen voor de uitgifte van een certificaat.

 

b) Keuze: Multi-domain, Wildcard of Geen voor beheeromgevingScreen_Shot_2017-08-03_at_13.59.33.png

Voor de beheeromgeving is ook een domeinnaam nodig. De keuze aan de klant om deze over SSL te laten lopen of eventueel alleen af te schermen op IP-adres in de firewall.

Opties i.g.v. certificaat:

Standaard: Voor één domein, bijvoorbeeld www.webshop.nl

Multi-domein: Set van een aantal domeinnamen, bijvoorbeeld: www.webshop1.nl, www.webshop2.nl, www.webshop3.nl etcetera.  

Wildcard: Onbeperkt aantal subdomains. Hieronder kan de beheeromgeving worden gehost, maar ook meerdere sites van de klant. Bijvoorbeeld: www.bedrijfsnaam.nl, webshop.bedrijfsnaam.nl, beheeromgeving.bedrijfsnaam.nl.  

 

c) Keuze: Geldigheidsduur, 1,2 of 3 jaar. 

Screen_Shot_2017-08-03_at_14.06.50.png

  1. d) Keuze: Producten

    Hier kiest u de verstrekker van het certificaat. 

Screen_Shot_2017-08-03_at_14.07.07.png

 

Stap 2 - Het aanvraagproces

Dit is een korte handleiding als hulpmiddel bij de aanvraag. Wij bieden echter geen ondersteuning op de aanvraag. Ook wordt in deze handleiding Xolphin als voorbeeld gebruikt maar willen wij benadrukken dat u de keuze maakt en wij u niet dwingen dit via Xolphin te doen.

a). Lever informatie voor het maken van de CSR aan Trancon aan.

  1. Domeinnaam (bijv. www.trancon.nl)
  2. Bedrijfsnaam zoals op KvK
  3. Afdeling (indien gewenst, bijvoorbeeld IT, E-commerce of Marketing)
  4. Een validatie E-mailadres binnen het domein waarvoor het certificaat wordt aangevraagd. (hierop komt belangrijke informatie binnen)
  5. Plaats, Provincie en Land van vestiging

 

b) - Aanmaken CSR (Certificate Signing Request) (door Trancon)
Met de aangeleverd informatie uit stap 1 kan Trancon een 'CSR' aanmaken en een 'Private Key'. Deze worden in een support ticket als bijlage aan u aangeleverd.

 

c). Het aanvraagproces afronden 
Met het door Trancon aangeleverde CSR bestand kun je het aanvraagproces bij Xolphin afronden. 
Belangrijk hierbij is dat je gebruikmaakt van één van de door Xolphin voorgestelde e-mailadressen bij 'validatie'. Op dit e-mailadres wordt belangrijke informatie ontvangen, zorg dus dat je een e-mailadres kiest waartoe je toegang hebt.

Belangrijk: Trancon heeft geen mogelijkheden om e-mailadressen toe te voegen of validatie met een bestand of CNAME-record uit te voeren. De gehele validatie is een verantwoordelijkheid voor de klant. 

 

Stap 3 - Oplevering en installatie van het SSL certificaat

a). Xolphin levert het certificaat aan je op in hun beheeromgeving.

Download hier de bundle.zip file en lever deze aan Trancon aan.

b). Trancon kan indien gewenst het certificaat installeren.

Hier zijn kosten aan verbonden. 

 

Hebben de voorgestelde antwoorden uit de Knowledge Base u niet geholpen? Stuur dan een incident in.

Stuur een incident in
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen